سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران سفر گرد

در این وبلاگ سعی می کنم تا همیشه خاطره سفر های خودم را از تمام شهر های ایران به شما ارائه کنم.

جاهای دیدنی تهران به دلیل وسعت زیادش خیلی متفاوته که شاید خیلی از اونها رو نشناسید. از ویژگی های جاذبه های گردشگری تهران این است که در سطح شهر پراکنده شده اند و گاهی لازم نیست راه دور رفت و در ترافیک سنگین زندگی کرد.
قبل از خواندن متن، توجه داشته باشید که مکان های دیدنی تهران که در این لیست ذکر شده اند در منطقه حفاظت شده شهر تهران قرار دارند. از این رو، این مکان های جالب در تهران که معرفی می کنیم به راحتی قابل دسترسی هستند و می توانید در مدت زمان کوتاهی با وسایل نقلیه مختلف به آنها برسید.
به منظور سهولت در انتخاب مقصد گردشگری در تهران، در انتهای مقاله چندین مسیر را به صورت جداگانه و به طور خاص به عنوان دومین لیست پیشنهادی ارائه کرده ایم که می توانید یکی از جذاب ترین مسیرهای تهران را پیدا کنید. بودن را انتخاب کن خود و دوستانتان را به یک تجربه خاص تبدیل کنید. با وجود این
تهران جا محلات
شاید کاخ های تهران اولین گزینه هایی باشند که به عنوان بخشی از دیدنی های تهران به ذهن همه می رسد. اگرچه همه کاخ های تهران را نمی شناسیم، اما معمولاً از چند کاخ معروف به عنوان تنها جاذبه های گردشگری تهران یاد می کنیم. در ادامه چند کاخ معروف تهران را نام می بریم که بازدید از آن ها را از دست ندهید، به خصوص اگر به تاریخ علاقه دارید!
کاخ های سلطنتی تهران ساعات بازدید مشخصی دارند و برای ورود باید بلیط تهیه کنید. اما گاهی اوقات بسته به مناسبت، روزهای خاصی از سال، زمان بازدید و قیمت بلیط تغییر می کند. به عنوان مثال، در عید 1402، کاخ ها و برخی موزه های دولتی از ساعت 9 صبح تا 9 شب به روی گردشگران باز هستند. در اینجا ویژگی ها و اطلاعات مهم در مورد هر یک از کاخ ها را به اختصار توضیح می دهیم تا بتوانید با دقت بیشتری آن ها را برای بازدید و بازدید خود انتخاب کنید.
توجه داشته باشید، دو جلسه
کاخ گلستان که در جهان ثبت شده، حال و هوای متفاوتی با دیگر کاخ های تهران دارد و از نظر تاریخی اهمیت بیشتری دارد. تاریخچه این کاخ به زمان شاه عباس صفوی می رسد و در زمان شاهان و سلسله های مختلف وقایع بسیاری در آن رخ داده است. خانه ها و محوطه های مختلف کاخ گلستان تغییر کرده است که مهم ترین آنها در زمان کریم خان زند، آقا محمدخان و ناصرالدین شاه است. تغییرات در زمان ناصرالدین شاه بسیار تحت تأثیر سفرهای اروپایی این پادشاه قرار گرفت و چهره کاخ را به سبک مدرن رساند. کاخ گلستان را می توان در فهرست مکان های دیدنی تهران با مترو قرار داد، زیرا دسترسی عالی و آسانی به مترو 15 خرداد دارد.
پل طبیعی
این پل زیبا جدیدترین نماد شهر تهران است و دو بوستان طالقانی و آب و ام را به هم متصل می کند. پل طبیعی دارای منحنی های زیبایی است که باعث می شود تصور کنید مناظر می تواند برای همیشه ادامه داشته باشد. نمایی وسیع و رویایی از مسیرهای پیاده روی، رستوران ها و کافه های کنار پل، جاذبه اصلی این بنای چند طبقه و مدرن است. جدای از اینها، امکانات تفریحی و سرگرمی دو شهربازی تهران، پارک تلگنی و پارک آب و آتش، روز را برای همه اعضای خانواده مفرح می کند. ناگفته نماند که این پل به همان اندازه که در شب زیباست زیباست.

مراکز خرید در تهران

1- گالری
مجتمع اداری تجاری Galleria دارای 55 واحد تجاری است که در 5 طبقه پخش شده اند و پوشاک، ملافه، جواهرات و غیره را ارائه می دهند. یکی از مراکز خرید لوکس تهران است.
آدرس گالری: تهران، خیابان والنیاک، خیابان سیزدهم
2- مرکز خرید مدرن
بسیاری از برندها در مرکز خرید مدرن الهیا فعالیت می کنند. این مرکز خرید انواع مختلفی از کالاها از جمله پوشاک، جواهرات، ساعت، عطر و ادکلن را نیز ارائه می دهد.
آدرس مرکز خرید مدرن: تهران، بزرگراه مدرس شمالی، خیابان الهی
3- مرکز خرید ثنا
این مرکز خرید با سه هزار متر مربع رستوران و یک رستوران سرپوشیده، 10 هزار متر مربع امکانات تجاری و 9 هزار متر مربع دفتر، یکی از مجلل ترین مراکز خرید تهران است.
موزه ایران باستان
این موزه قدیمی ترین موزه ایران است که سبک معماری آن برگرفته از طاق قصری است و توسط دو معمار فرانسوی طراحی شده است. موزه ایران باستان دارای تالارهای متعددی است که اشیا و ابزار دست ساز بشر از دوران پارینه سنگی تا امروز را به نمایش می گذارد. در نزدیکی این موزه ساختمان سنگی دیگری قرار دارد که آثار تاریخی دوره اسلامی از آغاز اسلام تا دوره قاجار را به نمایش می گذارد. بازدید از این گنجینه بزرگ ما را با تاریخ و توسعه گذشته آشنا می کند و منبعی عالی برای درک پیشرفت تمدن بشری است.
سعد آباد سارویی
بزرگترین مجموعه کاخ ها کاخ سدآباد است که در 110 هکتار در دامنه های توچال و دربند پراکنده شده است. در دوره قاجار، کاخ و اقامتگاه تابستانی سعدآباد شاه بود و بعدها در سال 1299 به ییلاق پهلوی اول تبدیل شد. به تدریج به تعداد کاخ ها و غرفه ها اضافه می شود تا اینکه مجموعه به حدود 18 ساختمان برسد
پس از انقلاب اسلامی هر یک از این کاخ ها و عمارت ها تبدیل به موزه شدند. این بناها به نوعی نشان دهنده ذوق و هنر معماری ایرانی است. بزرگترین کاخ این مجموعه کاخ ملت یا کاخ سفید نام دارد که نمای بیرونی آن شبیه کاخ آلمانی است و طراحی داخلی آن تلفیقی از معماری ایرانی و بیزانسی است.
کاخ‌های دیگری مانند کاخ سبز، موزه تاریخ معاصر، موزه هنرهای زیبا، موزه استاد ایرانی، موزه برادران امید، موزه لوح‌های سلطنتی و بسیاری از موزه‌ها و بناهای دیگر این مجموعه نشان می‌دهند که قطعا آن را به عنوان یک مجموعه کامل در نظر خواهید گرفت. می توانید آن را به لیست مکان های دیدنی خود در تهران اضافه کنید و نیم روز یا حتی یک روز کامل را برای بازدید خود رزرو کنید. بهتر است بدانید داخل کاخ سعد آباد یک کافه وجود دارد، بنابراین اگر بازدید شما بیشتر طول کشید، می توانید در این کاخ با منظره درختان قرن در باغ استراحت کنید.